post

از چه سنی کرم دور چشم استفاده کنیم؟

کرم دور چشم

اطراف چشم ناحیه ای بسیار حساس است که نخستین نشانه‌ های افزایش سن معمولا در این قسمت از چهره خود را نشان می‌دهد. زمانی‌ که چین و چروک‌های سطحی دور چشم شما عمیق می‌شوند، دیگر وقت پیشگیری نیست و تنها گزینه پیش روی شما فکر کردن به درمان‌هایی است که اغلب به طور موقت جواب می‌دهند. هم برای پیشگیری و هم برای درمان چروک‌های دور چشم، بهترین گزینه ممکن خرید و استفاده مداوم از کرم دور چشم است. 

 

فواید استفاده از کرم دور چشم چیست؟

  • جوان‌سازی پوست
  • مبارزه با پف دور چشم
  • جلوگیری از تیرگی دور چشم
  • محو کردن خطوط ریز اطراف چشم
  • کمک به تغذیه و رطوبت‌رسانی پوست
  • خنثی کردن عوامل مخرب محیطی مانند نور خورشید

 

کرم های دور چشم اغلب از چه موادی تشکیل شده اند؟

کرم های دور چشم حاوی مواد مرطوب کننده، ویتامین E،ویتامین C ،ویتامین A و در مواردی لایه بردارهای بسیار ضعیفی هستند که نقش بافت سازی دارند. برخی از کرم های دور چشم خواص ضد آفتاب هم دارند که البته مخصوص روز هستند.به نظر می رسد که مراقبت از دورچشم ها حتی در سنین خیلی کم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. استفاده از یک محصول مناسب حول و حوش 20 سالگی برای محکم و بی چروک ماندن چشم ها بسیار مفید است.

فواید استفاده از کرم دور چشم چیست؟

از چه سنی کرم دور چشم استفاده کنیم؟

در دهه بیست زندگی خود بهتر است مصرف کرم دور چشم را آغاز کنید. در این زمان احتمالا چندان چروکی در اطراف چشمان شما دیده نمی‌شود. اما استفاده از کرم دور چشم نقش پیشگیری کننده می‌تواند داشته باشد. در این صورت دیگر لازم نیست از سنین خیلی پایین به سراغ بوتاکس و تزریق فیلر زیر چشم بروید. از طرف دیگر اگرچه در دهه بیست زندگی چین و چروک چهره زیاد نیست اما مشکلاتی همچون تیرگی دور چشم و پف چشم ممکن است در این سنین دیده شود که با مصرف کرم دور چشم به راحتی قابل برطرف شدن است. پس استفاده از کرم دور چشم را به سنین بالا موکول نکنید تا بتوانید ظاهری جوان تر از سن واقعی خود داشته باشید.

 

استفاده از کرم دور چشم در سنین متفاوت

  •  جوانی

از یک کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید که حاوی اسید هیالورونیک یا ceramides باشد. از این محصولات با توجه به خشکی پوست خود روزی یک یا دو مرتبه استفاده کنید. همچنین،مطمئن شوید که حساسیتی به آن کرم ها نداشته باشید.

  • بعد از 30سالگی

همزمان با استفاده از کرم دور چشم،مصرف ویتامین c،چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که اطراف چشم روشن تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع گردد. شب ها از کرم دور چشم استفاده کنید البته می توانید صبح ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید.

  • سنین بین 40 تا 50 سالگی

در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرمهای حاوی رتینول فقط شبها استفاده کنید اگر پوستتان خشک است ، می توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

  •  میانسالی به بعد

در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورها رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( egf) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلولهای پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند و یا به طور مصنوعی تولید می شوند. برای کمک به تولید دوباره پوست ، محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشد می باشند، نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروک ها را بهبود می دهد .

 

کرم دور چشم را باید به کدام نواحی از پوست اطراف چشم زد ؟

این نوع کرم ها را باید به پوست زیر چشم زد. برای پلک بالا نیازی به استفاده از کرم نیست زیرا آفتاب به هیچ وجه به پوست آن نمی تابد.

از چه سنی کرم دور چشم استفاده کنیم؟

چه زمانی از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

  • صبح

 از یک کرم دور چشم سبک استفاده کنید تا زیر آرایش احساس راحتی بیشتری داشته باشید. به دنبال محصولاتی با  SPF مناسب باشید تا خطر چین و چروک را کاهش دهید.

  • ظهر

زمانی که شما از کرم دور چشم در بعد از ظهر استفاده می کنید، مواد آن می توانند در طول شب جذب پوست شما شوند. کرمی را با آبرسانی بالا و بدونSPF انتخاب کنید.

  • صبح و بعد از ظهر

 برای بهره مند شدن از تمام مزایای بالا، از کرم دور چشم در هر دو زمان استفاده کنید. شما نیاز است که از دو فرمول مختلف استفاده کنید، بنابراین به هنگام خرید کرم این موضوع را در نظر داشته باشید.

(0) دیدگاه ها

خطا

برای ثبت دیدگاه ابتدا میبایست وارد حساب کاربری خود شوید