post

بهترین مولتی ویتامین برای افراد دیابتی

دیابت چیست؟

دیابت نوعی بیماری است که در آن بدن فرد مبتلا قادر نیست قند خون را مصرف کند و یا پانکرانس قادر به تولید انسولین نبوده و یا سلول‌ های گیرنده انسولین در سلول‌های بدن قادر به جذب آن نیستند.

 

انواع دیابت

  • دیابت نوع یک

این نوع دیابت بیشتر در کودکان و نوجوانان شایع است و در آن بدن به طور کامل تولید انسولین را متوقف می‌کند. اشخاص مبتلا به این نوع دیابت برای زنده ماندن باید به صورت روزانه انسولین تزریق کنند.

  • دیابت نوع دو

این بیماری بیشتر پس از سن ۴۰ سالگی و در افرادی که اضافه وزن یا سابقه ژنتیکی دارند، شایعه است. در دیابت نوع ۲ انسولین در بدن به حد کافی تولید نمی‌شود و یا بدن نمی‌تواند از آن به خوبی استفاده نماید.

دیابت پنهان چیست؟چگونه می شود آن را تشخیص داد؟

دیابت چیست؟

مولتی ویتامین برای افراد دیابتی

همه ما به خوبی می دانیم که اضافه وزن، علت اصلی دیابت نوع دوم است. اصولا پرخوری کار بسیار راحت و لذت بخشی است؛ اما این نکته را نیز فراموش نکنیم که یکی از درمان های اولیه برای کنترل قند خون، نظارت دقیق بر رژیم غذایی و میزان کالری دریافتی است.داشتن یک رژیم غذایی  متعادل برای مدیریت این بیماری ضروری است و نمی توان آن را انکار کرد. اما مدیریت مواد غذایی به این معنی نیست که ما می توانیم ویتامین های مهم مبارزه با دیابت را نیز از سبک زندگی خود حذف کنیم؛ زیرا واقعیت این است که بدن ما برای داشتن عملکرد درست به وجود ویتامین ها نیاز دارد. داشتن اطلاعات کافی در مورد بهترین مولتی ویتامین برای دیابتی ها و استفاده منظم از آن ها می تواند در روند کنترل و درمان این بیماری بسیار تاثیر گذار باشد.

 

ویتامین های ضروری و موثر در بیماران مبتلا به دیابت

  • ویتامین های گروه B

کلیه ویتامین‌ های گروه B از جمله B1، B6، بیوتین و اسید فولیک به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. این ویتامین‌ ها با افزایش سطح گلبول سفید در خون سرعت گسترش بیماری را کند می‌ کنند. 

  • ویتامین C

 مصرف ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C دو بار در روز می‌تواند با کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو همراه باشد. همچنین این ویتامین به ترمیم بافت‌ های بدن که بر اثر بیماری دیابت آسیب دیده اند می توانند کمک کند.

  • ویتامین E

مولتی ویتامین برای افراد دیابتی بهتر است حتما حاوی ویتامین E باشد زیرا این ویتامین کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت را بهبود می‌بخشد. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و با افزایش گلبول‌ های قرمز مانع از آزاد شدن رادیکال‌ های آزاد در بدن می‌شود و به حفظ قند خون در سطوح مناسب کمک می‌کند.

  • کروم

مصرف کروم بر متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین تاثیرات مثبتی دارد.سطح کروم در افراد مبتلا به دیابت ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر از سایر افراد است بنابراین استفاده از مکملی که حاوی کروم است در تنظیم قند خون می‌تواند بسیار موثر باشد. 

ویتامین های ضروری و موثر در بیماران مبتلا به دیابت

  • منیزیم

منیزیم عملکرد انسولین و سطح قند خون را تنظیم می‌کند. چربی خون و قند بالا موجب کاهش سطح منیزیم در بدن می‌شوند زیرا جذب منیزیم در بدن را با اختلال مواجه می‌سازند. مصرف مکمل منیزیم همچنین می‌تواند دردهای عصبی ناشی از افزایش قند در بدن را کاهش دهد.

  • زینک

زینک به اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می‌کند تا سطح قند خون در بدن خود را بهبود بخشند. روی نیز از جمله مواد معدنی به شمار می‌آید که ممکن است افراد دیابتی با کمبود آن مواجه شوند. مصرف روی به تولید و ترشح انسولین کمک می‌کند. همان‌طور که حتما می‌دانید زینک در حفظ سلامت پوست موثر است. از طرفی افراد دیابتی به علت قند بالا مستعد بروز زخم در بدن خود و یا حتی قطع عضو هستند. زینک با کمک به سلامت پوست و افزایش سلول‌های ایمنی روند درمان زخم‌ها را تسریع می‌کند.

  • مس

 مس خواص ضد التهابی داشته و به بهبود زخم، عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن، رشد گلبول‌های قرمز و سلول‌های پوستی کمک می‌کند. افراد دیابتی اغلب مشکلات پوستی دارند و زخم‌ های آنها دیر بهبود می‌یابد که به کمک مس می‌توان به رفع این مشکلات کمک کرد.

  • امگا3

 مصرف روغن ماهی باعث کاهش التهاب مزمن و مقاومت انسولینی شده و برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. با استفاده از مکمل ‌های حاوی امگا ۳ می‌توان عوارض عصبی ناشی از افزایش قند خون را بهبود بخشید.

(0) دیدگاه ها

خطا

برای ثبت دیدگاه ابتدا میبایست وارد حساب کاربری خود شوید