post

خمیر دندان استاندار چه ویژگی هایی دارد؟

رعایت بهداشت دهان و دندان ها حفظ و نگهداری از آن ها موجب جلوگیری از ایجاد انواعی از بیماری ها شده و  بسیار مهم و ضروری می باشد.خمیر دندان به عنوان یک ماده برای شستشوی دندان ها و دهان اهمیت بسیاری دارد و باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد.اهمیت دندان ها به حدی است که رعایت بهداشت دهان نه تنها موجب حفظ سلامت دندان‌ها و لثه‌ها می شود وجهت پیشگیری از بوی بد دهان اهمیت بالایی دارد ، بر روی تأمین و حفظ سلامت سایر اعضای بدن نیز نقش کلیدی  و مهم دارد.

 

مراجعه به دندان پزشک

معاینات چند ماه‌ یک‌بار و مراجعه به دندان پزشک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که همه انسان ها باید در طول سال انجام دهند. نگذارید دندان‌ها عفونت کنند و بپوسند و بعد به پزشک مراجعه کنید!! با مراجعه به مطب دندان‌پزشک، از اوضاع دهان، دندان و لثه‌ها باخبر و متوجه می‌شوید که باید چه مسواک و خمیردندانی را استفاده کنید. دندان‌ پزشک با توجه به نوع نیازتان به شما می‌گوید که باید خمیر دندان سفیدکننده، مخصوص دندان‌های حساس یا … تهیه کنید. مثلا اگر دندان‌های‌تان حساس باشد اما ندانید و به‌سراغ خمیر دندان‌هایی قوی و مخصوصِ نوع دیگری از دندان بروید، به مشکل برخواهید خورد. پس حتی اگر بهترین خمیر دندان را هم بخرید اما نوع آن با نوع دندان و نیازهای‌تان سازگار نباشد، در مسیر حفظ سلامت دهان و دندان باز هم راه به جایی نخواهید برد.(مراجعه به سایت دارومو و خرید  انواع خمیر دندان مناسب دندان های خود)

مراجعه به دندانپزشک

خمیر دندان های استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

  • فلوراید

فلوراید نوعی ماده طبیعی است که از مینای دندادن و پوسیدگی دندان ها محافظت می کند.فلوراید نقش مهمی در مقاوم سازی دندان ها دارد.در بدن انسان به طور طبیعی مقداری فلوراید کلسیم وجود دارد. این ماده بیشتر در استخوانها ودندانها یافت می شود.موادی ماننده  آب، برخی از نوشیدنی‌ها و برخی از مواد غذایی مانند غذاهای دریایی نیز حاوی فلوراید هستند.خمیر دندان مناسب حاوی فلوراید ضمن کاهش توانایی متابولیسم باکتری ها برای تولید اسید و همچنین  کاهش حالت اسیدی بزاق مانع پوسیدگی دندان ها می شود.

  • سطح سایشی خمیردندان RDA

خمیر دندان های حاوی مواد ساینده برای تمیز و سفید کردن دندان ها به کار میروند.سطح سایش خمیردندان که به( RDA) شناخته می‌شود در محصولات مختلف، متفاوت است. محصولات دندانی باید ۲۵۰RDA یا کمتر از آن داشته باشند چرا که سطوح بالاتر می‌تواند به دندان‌ها آسیب بزنند.

  • پیروفسفات و روی سیترات

پلاک که لایه ای از باکتری های است پیش و پس از مسواک زدن، سطح دندان‌ها را می‌پوشاند. هنگامی که این پلاک سخت شود به جرم روی دندان تبدیل می‌شود و سبب بروز بیماری های مربوط به لثه می شود.خمیردندان‌های حاوی مواد شیمیایی مانند پیروفسفات و روی سیترات از تجمع بیشتر جرم ها جلوگیری می‌ کنند.(با مراجعه به سایت داروخانه آنلاین دارومو می توانید انواع مسواک های مناسب دندان های خود را خریداری کنید)

خمیر دندان های استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

  • سفید کننده دندان

قطعا همه ما دوست داریم دندان های سفید و براقی را داشته باشیم ،خمیردندان‌ های حاوی مواد سفید کننده می‌تواند انتخابی موثر و مناسب برای داشتن دندان‌های سفید باشد. این محصولات حاوی مواد ساینده‌ای هستند که دندان‌ها را صیقل می‌دهند و لکه‌ها را از سطح دندان‌ ها می‌زدایند.خرید محصولات سفید کننده دندان از داروخانه آنلاین دارومو

  • مهر تایید ADA 

 خرید خمیردندان‌‌‌ هایی که دارای مهر تایید ADA هستند، می‌توانید از اکثر مشکلات مربوط به استفاده از خمیر دندان اجتناب کنید. این تاییدیه اطمینان را به شما می‌دهد که این محصول حاوی هیچ گونه موادی که منجر به پوسیدگی دندان شود همانند شکر نیست.

ویژگی های خمیر دندان با مهر تایید ADA 

  • حاوی فلوراید
  • حاوی عناصری برای بهبود بهداشت دهان
  • فاقد عوامل طعم دهنده ای مانند شکر، که منجر به پوسیدگی دندان می شود

 

خمیر دندان های شیرین ممنوع

شکر به پوسیدگی دندان و افزایش سرعت پوسیدگی  کمک می‌کند و استفاده از خمیردندان‌های حاوی شکر اصلا توصیه نمی‌شود. به ویژه برخی خمیردندان‌های کودکان برای خوش طعم تر شدن و مناسب با ذائقه کودکان حاوی مقادیر زیادی شکر هستند.

آیا خمیر دندان های ذغالی خوب است؟

آیا خمیر دندان های ذغالی خوب است؟

خمیر دندان های زغالی نیز امروزه بسیار مرسوم شده اند و تقریبا در هر داروخانه و فروشگاهی موجود می باشند . یکی از موادی که در ترکیب این خمیردندان ها استفاده شده ، کربن است ، کربن نیز مانند مواد سفید کننده دندان خاصیت سایندگی دارد و می تواند به مینای دندان آسیب بزند. در واقع هم خمیر دندان های زغالی و هم خمیر دندان های سفید کننده به دلیل وجود مواد ساینده و زبر ،حتی در استفاده کوتاه مدت می تواندد مینای دندان را از بین برده و پوسیدگی دندان ها را موجب شوند .

از دیگر ویژگی های این خمیر دندان ها که موجب می شود در گروه خمیر دندان های مناسب قرار نگیرند آن است که دارای فلوراید کمی هستند و به همین دلیل به صورت کاملی از دندان ها محافظت نمی کنند.

تمامی محصولات مناسب برای دهان و دندان را می توانید به راحتی از سایت داروخانه آنلاین دارومو تهیه کنید.

(0) دیدگاه ها

خطا

برای ثبت دیدگاه ابتدا میبایست وارد حساب کاربری خود شوید