post

راهنمای انتخاب بهترین مرطوب کننده برای انواع پوست

مرطوب کننده های پوست 

یکی از روش های آسان و روزه برای مراقبت از پوست صورت استفاده از کرم های مرطوب کننده است.مصرف مرطوب کننده مخصوص نوع پوستتان بسیار مهم و ضروری است و در جوان و شاداب نگه داشتن پوست بسیار موثر می باشد،پس باید وسواس زیادی نسبت به داشتن یک کرم مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود(چزب،خشک،معمولی) داشته باشید. در این مقاله ما به شما کمک میکنیم تا بهترین کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را بشناسید و همچنین می توانید از داروخانه آنلاین دارومو آن را خریداری کنید.

 

پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند ،احساس کشیدگی زیادی در پوست آن ها احساس می شود. وجود لکه های سفید و در برخی موارد التهاب و قرمزی پوست صورت به علت کم بود آب به وجود می آید. مرطوب کننده‌های مخصوص پوست چرب باید توانایی آبرسانی بالایی داشته باشند و میزان رطوبت پوست را بالا ببرند و همچنین باعث ایجاد لطافت بدون احساس سنگینی و چربی بر روی پوست شوند.

کرم مرطوب کننده پوست های خشک

مناسب ترین کرم مرطوب کننده پوست خشک باید خاصیت آبرسانی، دارای کمی چربی بوده و به رفع خشکی پوست نیز کمک کنند.خشکی پوست به ویژه در سطوح پیشرفته موجب بروز زودرس چین و چروک شده و همین طور سطح صورت را مستعد سوزش یا خارش، لکه‌های قرمز، زبری، پوسته پوسته شدن و … خواهد ساخت. کرم مرطوب‌کننده مخصوص پوست خشک باید دارای آنتی‌اکسیدان‌ قوی بوده و همین طور به کلاژن‌سازی پوست کمک کند. افزایش سطح الاستیکه و نرمی پوست به وسیله این کرم‌های مرطوب‌کننده، می‌تواند از ایجاد چین و چروک‌های زودرس پوستی در افراد دارای پوست خشک، جلوگیری کند.( به سایت داروخانه آنلاین دارومو مراجعه کنید و مرطوب کننده مخصوص پوست خشک خود را تهیه کنید.)

کرم مرطوب کننده پوست های خشک

پوست چرب

عوامل مختلفی بر پوست چرب تاثیر گذار است از جمله،وراثت،تغییرات‌هورمونی، استرس، آلودگی‌هوا، دخانیات و تغییرات آب و هوایی و ....پوست چرب ،چربی بیشتر را تولید می کند و براق است به خصوص در ناحیه T صورت (پیشانی، بینی و چانه).با انتخاب یک کرم مرطوب کننده مناسب می تواند پوست شما را مات نگه دارد و فاقد چربی باشد بسیار موثر است. بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های چرب، مرطوب کننده‌ای است که بتواند چربی‌ها را جذب کند و مانع بروز جوش های سر سیاه شود و پوستی لطیف و بدون چربی به شما بدهد.

کرم مرطوب کننده پوست های چرب

اگر کرم مرطوب‌کننده انتخابی شما دارای چربی باشد، بدتر به وضعیت پوست خود صدمه وارد خواهید کرد. به طور کلی هر نوع کرم مورد استفاده برای پوست چرب یا جوشدار و مانند آن‌ها، باید عاری از چربی باشد. حال این کرم می‌تواند یک کرم مرطوب‌کننده بوده یا حتی در گروه کرم‌های ضدآفتاب یا کرم پودر قرار داشته باشد.در هنگام خرید مطمئن شوید که برای پوست‌های چرب طراحی شده یا به شکلی فاقد چربی باشد. در غیر این صورت اضافه شدن چربی بیشتر به پوست، زمینه بروز جوش و آکنه را فراهم کرده و برقی ناخوشایند روی صورت شما ایجاد می شود.خرید کرم مرطوب کننده پوست چرب و آکنه دار از داروخانه دارمو.

کرم مرطوب کننده پوست های چرب

پوست نرمال و معمولی

پوست نرمال دارای منافذ بسیار ریزی می باشد که براحتی قابل دیدن نیست و براقی زیادی ندارد. اما در بعضی مواقع در اطراف بینی و چانه جوش‌ هایی دیده می‌شود که به راحتی و با استفاده از یک روتین روزانه‌ی مناسب قابل درمان است. انتخاب یک کرم سبک بسیار مناسب است که به شما احساس راحتی بدهد،افرادی با پوست نرمال و معمولی نباید از کرم‌ هایی که پوست را چرب یا به شدت خشک  می‌کنند استفاده کنند.

کرم مرطوب کننده پوست های معمولی و نرمال

مرطوب‌کننده برای پوست نرمال و معمولی می‌تواند دارای درصد متعادلی چربی بوده و خاصیت آبرسانی بالایی داشته باشد. احتمالا شما باید برای بخشی از پوست خود که دارای میزان چربی بیشتری است، مانند پیشانی، بینی و زیر چانه، از کرم فاقد چربی استفاده کرده و آن قسمت‌هایی که خشک‌تر هستند را از کرم مرطوب‌کننده معمولی استفاده کنید.(خرید کرم مرطوب کننده مناسب پوست های نرمال و مختلط از سایت داروخانه آنلاین دارومو.

 

پوست حساس

افرادی که دارای پوست حساس هستند باید از مرطوب کننده های فاقد بو، عطر و رنگ استفاده کنند.از محصولاتی استفاده کنید که تنوع مواد تشکیل دهنده های آن کمتر باشد. مواد کمتر موجود در فرآورده، تداخل احتمالی را کاهش می هد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید از محصولات حاوی ترکیبات لایه بردار مانند (آلفاهیدروکسی اسیدها، گلیکولیک اسید، رتینوئیک اسید و سالیسیلیک اسید) و همچنین محصولات حاوی الکل استفاده نکنید.

چگونه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟

چگونه از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟

برای تاثیر بیشتر کرم های مرطوب کننده ،بعد از تمیزکردن و قبل از خشک شدن کامل پوست استفاده شود. مرطوب بودن پوست باعث جذب سریع تر مرطوب کننده می شود و به پوست کمک می کند تا آب را درون خود حفظ کند.اگر بعد از شستشوی صورت، بلافاصله از بهترین مرطوب کننده صورت استفاده نمی‌کنید، این نه تنها یک عادت بد است، بلکه باعث آسیب دیدن پوست شما نیز می شود.
 

(0) دیدگاه ها

خطا

برای ثبت دیدگاه ابتدا میبایست وارد حساب کاربری خود شوید